Ledelse
− Mange ledere er vant til å fokusere på hva de selger eller tilbyr, men det er historien som selger i sosiale medier, sier SoMe-ekspert Astrid Valen-Utvik.
iStock/cofotoisme
Dette er det som funker i sosiale medier − og du trenger faktisk ikke å like det
De fleste virksomheter bruker sosiale medier. Men mange kan få mye større effekt ved å jobbe mer strategisk og målrettet, sier ekspert Astrid Valen-Utvik. Her får du hennes beste tips.
− En god del ledere er vant til å tenke tradisjonelt på kommunikasjon, og hvordan de vil at selskapet skal fremstå. De vil at nettsidene deres skal uttrykke det de ønsker å formidle, og skjule det de ikke er så gode på. Men sånn funker ikke sosiale medier, der er det litt motsatt, sier Astrid Valen-Utvik.
Hun er ekspert på kommunikasjon i sosiale medier, og grunnlegger av Valen-Utvik AS. Da hun begynte å jobbe med sosiale medier for snart 14 år siden, var dette nybrottsarbeid. Og selv om mye har forandret seg siden den gang, beskriver hun i sin nye bok Hvordan oppnå suksess med sosiale medier at de grunnleggende mekanismene fremdeles er de samme – nemlig å vise ekte interesse for målgruppen, bygge relasjoner, og gi dem noe av verdi.
− Vi må bort fra den glansede forsiden, og basere oss på ekte verdier. Når vi tør å innrømme at vi ikke er perfekte, vil vi fremstå som ekte og troverdige. Det er det som skaper tillit, mener hun.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 715,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2700,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 199,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2290,-
KJØP