Ledelse

Erik Lerdahl driver rådgivningsbyrået Slagkraft, og har skrevet bok om hva gode møter innebærer. Han mener mange norske bedrifter bør stille seg selv grunnleggende spørsmål ved egne møter: trenger vi møtet, hvorfor trenger vi det, og hvem bør delta?

Gjenopprett møte­rommets rykte

Det er opplest og vedtatt i de fleste bedrifter at møter er kjedelige, og ofte bortkastet tid. Men det kan også være den viktigste arenaen for å bygge en solid og engasjert bedrift, ifølge ekspert.

Publisert Sist oppdatert

– Mange plasser kan man gå inn i et møte, og med en gang si hvordan kulturen i den bedriften er, sier Erik Lerdahl, professor i kreativitet og kreativ samhandling ved Høyskolen i Kristiania og forfatter av boken «Slagkraftige møter».

Manglende innovasjon har gitt møte-formatet et ufortjent dårlig rykte, mener han. Ansvaret for å gjenopprette inntrykket ligger både hos ledere og medarbeidere.

– Det handler om usagte spilleregler som brytes hele tiden, sier Lerdahl, og viser til mye bruk av mobiltelefoner og datamaskiner som de vanligste og mest «aksepterte» forstyrrelseselementene.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnenter gir tilgang til alle artikler og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS