Ledelse
Innovativ Ford-markedsføring
Nye former for markedsføring skal bidra til å hjelpe Ford tilbake til gamle høyder.
Fords internasjonale markedsføringssjef, Jim Farley, forstod tidligere enn de fleste av konkurrentene hvor viktig internett ville bli for bilkjøpere, konstaterer the Econominst i artikkelen Ford can Fiesta again.
Målet er å bli ledende på internettannonsering, og i år har Farley brukt internettkampanjer til å lansere en ny Fiesta-modell og introdusert den nye Explorer SUV for verdens Facebookbrukere. Neste år er planen å lansere en ny Focus globalt via Internett.
Annonsering for massemarkeder er ikke alltid så effektivt, men for Ford ser Farleys metoder ut til å være ett av flere tiltak som er i ferd med å få fart på Ford igjen, skriver the Economist. Etter en tung tid, ansetter Ford igjen medarbeidere og selskapet betaler ned på gjelden sin.
Ett av grepene Ford gjør, er å selge samme typer modeller i Amerika, Asia og Europa – med kun små, lokale justeringer. På markedsføringssiden skal design, markedsføring og annonsering på bli mer enhetlig verden over.
Nylige artikler
Equinor bestrider forelegg fra Økokrim – vil ta saken til retten
Husbanken: Bostøtten dekker mindre av boutgiftene enn før
KI-utvalg slår alarm: Vil skrote hjemmeeksamen
Stor mangel på tilrettelagte boliger: Utbyggerne kvier seg, kommunene mangler penger
Norge mangler en boligplan for eldrebølgen
Mest leste artikler
Slakter eget slagord
Forbundsleder Lill Sverresdatter Larsen i NSF varsler flere søksmål for overtidsbetaling til deltidsansatte sykepleiere
Digitaliseringsminister Karianne Tung om kunstig intelligens: En vekker for Norges digitale fremtid
Økende arbeidsledighet blant unge: Er arbeidslivet tilpasset Gen Z?
Lise Lyngsnes Randeberg: Unge arbeidstakere i advokatbransjen jobber ulovlig mye