Ledelse
ID 50283529 © Bakhtiar Zein | Dreamstime.com
Kan være lønnsomt å sette de ansatte foran seg selv
Ledere som satte ansatte foran seg selv trigget bedre prestasjoner, viser amerikansk studie.
Når ledere klarer å skape en kultur der de ansatte vet at sjefer setter medarbeidernes behov fram for sine egne, forbedres kundetilfredshet, medarbeiderne presterer bedre og færre slutter i jobben. Dette viser en studie som Robert Liden, Sandy Wayne, Chenwei Leioa og Jeremy Meuser har publisert i Academy of Management Journal, skriver phys.org.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 750,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2835,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 205,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2400,-
KJØP
Nylige artikler
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen