Ledelse

Konsulentene må jobbe mer for oppdragene

Før hadde mange kjøpere betrodde konsulenter innen hvert enkelt fagområde, som de kjøpte tjenester av. I dag har kjøperne relasjoner til flere, og de går ikke av veien for å få konsulentene til å konkurrere mot hverandre. – Krevende kunder trimmer konsulentene og er et sunnhetstegn sett fra kundens side, hevder Tale Skjølsvik.

Publisert Sist oppdatert
Tale Skjølsvik har intervjuet 51 ledere og innkjøpere av konsulenttjenester i store norske selskaper. Hun har også intervjuet 30 ledere og seniorkonsulenter i ledende norske og internasjonale konsulentfirmaer etablert i Norge. Det har gitt henne detaljert informasjon om mer enn 200 innkjøpsprosesser knyttet til ledelses- og organisasjonsrådgivning, advokattjenester, kommunikasjonsrådgivning, rekruttering og administrative IT-tjenester.

Skjølsvik, som er førsteamanuensis ved Institutt for informasjonsteknologi ved Høy-skolen i Oslo og Akershus, skrev doktorgrad om emnet i 2012.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 750,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2835,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 205,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2400,-

KJØP

Powered by Labrador CMS