Det er ingen enkle svar på hvorfor vi ikke er flinkere til å lytte oppmerksomt til hverandre, men alle kan lære å lytte bedre, mener Rune Semundseth; som har skrevet bok om det å lytte.
Istock, pixelfit
Fra arkivet:
Leder, lær deg kunsten å lytte
Å være en god lytter er mer enn å holde kjeft og slippe andre til. Lær deg hvordan du blir en bedre lytter.
Ingen av oss er gode lyttere hele tiden, men flere ledere ville tjent på å være bedre lyttere oftere. Det er verdt innsatsen, mener Rune Semundseth; som er ute med boken «Lyttekunsten». Medarbeidere som har en leder som lytter til dem, føler seg både mer sett og mer verdsatt. Noe som igjen sannsynligvis påvirker både hvordan de gjør det og har det på jobben, mener forfatteren.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 750,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2835,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 205,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2400,-
KJØP
Nylige artikler
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mattilsynet må offentliggjøre navn – ansatte bekymret
Svært stram sykehusøkonomi i Stavanger – vurderer ansettelsesstopp
– Styreledelse er ingen sjekkliste, men et lederoppdrag
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen