Ledelse

Ledere må tenke nytt om hvordan de bruker måltall

Google og MIT Sloan Management Review har undersøkt hvordan ledere tar i bruk nøkkelindikatorer i en ny digital hverdag.

Publisert Sist oppdatert

Et stadig høyere tempo i den teknologiske utviklingen, sterkere konkurranse samt høyere forventninger blant kundene. Dette er tre faktorer som tvinger ledere til å tenke nytt om hvordan de bruker nøkkelindikatorer, ifølge Google og MIT Sloan Management Review. De har nylig gjennomført en undersøkelse om hvordan ledere forholder seg til bruk av nøkkelindikatorer på det digitale området.

Nøkkelindikatorer, måltall eller key performance indicators (KPI), er verktøy som brukes av organisasjoner for å måle prestasjon og hvordan man lykkes i å oppnå formålet med organisasjonen. Google og MIT Sloan Management Review definerer nøkkelindikatorer slik: «De kvantifiserbare tiltakene en organisasjon tar i bruk for å avgjøre hvor godt den oppfyller sine uttalte operasjonelle og strategiske mål.»

LES RAPPORTEN: 2018 Strategic Measurement Global Executive Study and Research Report

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnenter gir tilgang til alle artikler og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS