Ledelse

Mindre markedsføring på e-post

E-post er på retur som kanal for massemarkedsføring.

Publisert Sist oppdatert

Særlig ungdom ser på e-post som gammeldags og gjør alt de kan for å unngå reklame via denne kanalen, skriver Businessweek, som viser til at verdien av e-postkommunikasjon vil tape terreng etter hvert som disse generasjonene får mer innflytelse.

Et annet argument mot e-post som kanal er den store mengden med post. Folk bruker mye tid på å lese og respondere på post, og innboksene rundt om er i ferd med å bli lite effektive og vanskelige å håndtere.

Et tredje argument som taler imot e-post som kanal, er at den ikke er sosial. Fremveksten av sosiale medier har vist at e-post blir lite effektiv som kanal når det kommer til å dele informasjon og samarbeide med kolleger.

Når folk leter etter informasjon, skjer det gjerne gjennom søk hos søkemotorer eller i sosiale medier, og det er her massemarkedsføringen har sin fremtid, mener Businessweek. Magasinet viser til at nøkkelen å konsentrere seg om å levere innhold. Etter at innholdet er publisert, kan man på ulike måter måle respons og engasjement.

Powered by Labrador CMS