Ledelse

Når trenger du hjelp med digital markedsføring?

Google-markedsfører avslører tegnene på når du bør søke hjelp.

Publisert Sist oppdatert

Leder for små- og mellomstore bedrifter for Googles virksomhet i Nord-Amerika, Bob Dillon, skriver på nettstedet Entrepreneur at du tjene mye på å hente inn en ekspert på digitale medier.

Ifølge Dillon mente 92 prosent av de små- og mellomstore bedriftene i USA og Canada at de forventet å bruke like mye eller mer i år på annonsering, sammenlignet med i fjor. Han anbefaler å samarbeide med eksperter om annonseringen. Her er tre tegn som bør fortelle deg om når det er på tide å hente inn eksperthjelp:

Jeg har ikke tid:

  • Selv med alle de tidsbesparende verktøyene man har tilgjengelig i dag, ser det ut til at det rett og slett ikke er nok timer i døgnet
  • Det er alltid for mye å gjøre i små bedrifter, og du må være selektiv i forhold til hva du bruken tiden din på
  • Digital markedsføring er viktig for veksten til bedriften din

Jeg er ikke sikker på hva som gir best avkastning:

  • 55 prosent av små- og mellomstore bedrifter sier at kostnader er den viktigste grunnen til at de selv vil styre sin onlineannonsering
  • Ikke glem at et byrå kan gi anbefalinger om segmentering av målgruppe, kampanjeoptimalisering og andre faktorer som hjelper deg med å få mest mulig igjen for markedsføringsbudsjettet ditt

Jeg har ikke ekspertiden min innen digital markedsføring:

  • Et erfarent byrå kan ikke bare effektivisere annonsekampanjene dine, men også hjelpe deg å holde deg på toppen av digitale trender
  • Nå har for eksempel mobile søkemotorer passert pc-søkemotorer for første gang. Likevel har ikke 67 prosent av små bedrifter laget mobilvennlige hjemmesider. En digital ekspert kan hjelpe deg med å få en fordel i dette skiftet i kundeatferd, slik at du kan ligge i forkant markedsmessig

Kilde: Bob Dillon / Entrepreneur

Powered by Labrador CMS