Ledelse
Offentlig sektor jakter talenter
Offentlig sektor må bygge sin merkevare som arbeidsgiver, mener Peggy Brønn ved Handelshøyskolen BI.
Offentlig sektor konkurrerer med privat næringsliv og de beste talentene, og det er ikke nok å kunne tilby spennende og faglig utfordrende oppgaver. Potensielle jobbsøkere må vite hva offentlig sektor har å tilby.
Offentlig sektor har ikke tradisjon for å jobbe målrettet med merkevarebygging og omdømmebygging. I en artikkel i tidsskriftet Communication Director Magazine, skriver imidlertid professor Peggy Brønn fra Handelshøyskolen BI at alle virksomheter, både i offentlig og privat sektor, må arbeide målrettet for å fremstå som en attraktiv arbeidsgiver.
Brønn legger vekt på at organisasjonen bør stille spørsmål om hvem de er som organisasjon og hvordan de ønsker å bli oppfattet som fremtidige arbeidsgivere, skriver forskning.no.
Hva særpreger organisasjonen på en positiv måte? Hvilke kjennetegn ved organisasjonen kan sies å være sentrale, karakteristiske og varige?
Nylige artikler
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen