Ledelse

Bedrifter kan bruke sosiale medier til sin fordel, men da bør man la seg inspirere av gamle ledelsesmodeller.

Slik ledes sosiale bedrifter

Bør bedrifter som er til stede i sosiale medier ledes etter hierarkisk eller flat modell? Hverken eller, er det overraskende svaret.

Publisert Sist oppdatert

Bedrifter kan gjøre stor suksess ved å bruke sosiale medier riktig, skriver Gerald C. Kane i en artikkel i MITSloan Management Review.

En rapport som McKinsey&Company kom med i fjor konkluderer med at det ligger store muligheter i å bruke sosiale medier – ikke bare til markedsføring av bedrifter, men også til å effektivisere kommunikasjonen internt i og mellom kunnskapsbedrifter.

Men skal man lykkes med sosiale medier, må beslutningsmyndigheten flyttes ut av styrerommet og nedover i hierarkiet, ellers klarer man ikke å handle raskt nok.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnenter gir tilgang til alle artikler og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS