Ledelse

Handelsvirksomheter er blant de mest ivrige brukerne av nettreklame.

SSB: 1 av 3 virksomheter kjøper internettreklame

Bruken av sosiale medier har også økt.

Publisert Sist oppdatert

36 prosent av virksomhetene med minst ti ansatte betaler for reklame på internett. Det viser tall over bruk av IKT i næringslivet fra Statistisk sentralbyrå (SSB). Av virksomheter med minst hundre ansatte, betaler 43 prosent for reklame på nett.

Det er først og fremst handelsvirksomheter og foretak som driver med reparasjon av motorkjøretøy, som betaler for slik reklame, ifølge SSB. Av disse virksomhetene betaler 63 prosent for nettreklame.

Til sammenligning betaler bare 28 prosent av detaljhandelsvirksomheter for slike tjenester.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler digitalt og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS