Ledelse

Arbeidsrelatert stress kan ha mange ulike årsaker, men skyldes ofte måten arbeidet er organisert og tilrettelagt på og hvordan arbeidsoppgavene er fordelt.

­Tre ting ledere kan gjøre for å forebygge stress på jobb

Å oppleve stress på jobb er ikke uvanlig. Problemet oppstår når stresset vedvarer.

Publisert Sist oppdatert

– Arbeidstakere som opplever stress over lengre tid kan utvikle alvorlige fysiske og psykiske helseproblemer. Det å jobbe forebyggende mot stress er derfor svært viktig, sier Monica Varem Pettersen, seksjonsleder i Arbeidstilsynet i en artikkel på deres nettsider.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 750,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2835,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 205,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2400,-

KJØP

Powered by Labrador CMS