Ledelse
For å bygge tillit når du presenterer noe andre, bør det komme tydelig fram at du er forberedt, motivert, konsentrert og at du bevisst avgrenser det du skal si, råder coach Grethe Holtan. Du holder deg til saken.
Istock / TarikVision
Unngå å «bable» når du snakker
Ledere snakker ofte mye, uten å tenke på hva de kunne ha gjort annerledes for å få det resultatet de vil ha, mener coach Grethe Holtan.
Det er som regel tre grunner til at kommunikasjon går i stå eller skjærer seg, ifølge coach og kursholder i kommunikasjon Grethe Holtan.
– Den vanligste feilen vi alle gjør når vi snakker med andre, er at vi hovedsakelig snakker ut fra oss selv, vårt eget behov og det vi selv er opptatt av. Vi glemmer at andre har andre ting i hodet og at de har et annet ståsted, sier Holtan.
Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd
99,- 750,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd
2835,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd
1,- 205,-
KJØP
Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd
2400,-
KJØP