Annonse
jobb og ledelse
Appellerer til sansene
Stadig flere bedrifter appellerer til forbrukernes sanser for å få solgt produktene sine.
Annonse
Har du tenkt over hvordan lyden av knasende knekkebrød får deg til å føle at knekkebrødet er ferskt og godt, eller hva det er med en bil som gjør at du føler den er fransk? Er det bare merket og utseendet, eller er det kanskje en lukt?På fagspråket heter salgstrikset som spiller på sansene våre for sensometri. Sensometri er et analyse- og måleverktøy for smak, luft, tekstur, farge og lyd. Sensometri får større betydning i takt med økende konkurranse i markedet.Typiske bransjer som bruker sensometri er mat, parfyme, bilinteriør, stereo og TV samt mobilbransjen, skriver Forskning.no.
Nylige artikler
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen