Annonse
nyheter
Bacardi spriter opp salget
Annonse
Bacardi ble vinnerne blant aktørene innen smakstilsatt brennevin på Vinmonopolet i 2005. Bacardi har nå 35 prosent markedsandel av det smakstilsatte brennevinsmarkedet. Både Bacardi med bringebær (Bacardi Razz) og sitrusfrukter (Bacardi Limón) økte sine markedsandeler, mens de andre aktørene innenfor smakstilsatt, som Absolut og Hammer, går sterkt tilbake.Det er særlig Bacardi Razz som har hatt en eventyrlig utvikling fra den ble introdusert i 2004. Salget økte med 1142 prosent fra 2004 til 2005. Bacardi Razz har dermed en markedsandel på 16 prosent, mens favoritten Bacardi Limóns andel er 19 prosent. Trenden er tydelig. Vi vil ha fruktige drinker basert på rom. Renere, mildere og flere smaksvarianter på brennevinet danner utgangspunktet for trendskiftet.En undersøkelse gjennomført av Opinion for Bacardi Martini Norge viser at nordmenn liker smaker av appelsin, eple, sitron og bringebær på drinkene sine.- Smakstilsatt brennevin gjør det enklere å lage gode drinker hjemme. Istedenfor å sjonglere med dyre og eksklusive likører, frukt og pureer, kan man benytte seg av smakstilsatt brennevin for å få den riktige smaken, sier Marius Vesterby, Brand Manager hos Bacardi-Martini Norge AS.
Nylige artikler
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen