Næringsliv
Bannere til topps
Annonsesalget til Norges største nettjenester har tatt et kraftig byks oppover.
Juli måned hadde en en økning på 26 prosent annonseomsetning sammenlignet med fjoråret, tilsvarende 121 millioner kroner. Trenden fortsetter fra juni da det ble solgt annonser for 188 millioner kroner, også en økning på 26 prosent.
Det er merkevareannonsering som er den største vinneren i juli, med en økning på 37 prosent. Bannerannonser på nett er en viktig del av markedsføringen for mange av Norges største annonsører, og mens giganter som Finn.no nyter godt av økningen, er det mange mindre nettsteder som skal ha mye av æren.
- Lokalavisenens satsning på digitale medier viser et tydelig bidrag til veksten. Markedslederene innenfor de ulike kategorier kapitaliserer også godt på merkevareposisjon og trafikk, sier daglig leder i Inma, Børge Vike Sandengen, ifølge e24.
Nylige artikler
Hva Itera har lært om kriseledelse under krigen i Ukraina
Her er Støres plan for Norge de neste årene
Ung, ivrig og utslitt?
Vedum stenger døra for MDG i oljepolitikken
Far og sønn sto bak masseskytingen i Australia som kostet 15 liv
Mest leste artikler
Økende arbeidsledighet blant unge: Er arbeidslivet tilpasset Gen Z?
Slakter eget slagord
Historisk vedtak: FN-konvensjon for funksjonshemmede innlemmes i norsk lov
Frank Gran om omkamper i kunnskapsorganisasjoner: Forståelse og ledelse
Forbundsleder Lill Sverresdatter Larsen i NSF varsler flere søksmål for overtidsbetaling til deltidsansatte sykepleiere