jobb og ledelse

Bøker: Markedsføringens 10 dødssynder

Publisert Sist oppdatert

Markedsføringens virkning har opphørt. De fleste kampanjer registrerer ingen påvirkning i kundenes oppfatning av et nytt produkt. Direktemail oppnår bare så vidt respons. Og de fleste produkter blir oppfattet som erstatningsbare artikler fremfor nødvendige merkevarer. Kjenner du deg igjen, er du i denne bokens målgruppe. Den amerikanske markedsføringsguruen Philip Kotler har skrevet boken om markedsføringens 10 dødssynder, de som er årsak til at markedsføringen ikke virker. Hver dødssynd er viet et kapittel, der han først lister opp tegn og symptomer som indikerer hvorvidt et selskaps svakhet er selvforskyldt, deretter foreslår han forbedringer som skal styrke selskapets praksis.

Dødssyndene kan blant annet være måten bedriften vurderer markedet sitt på, hvordan den (ikke) oppdager nye muligheter eller bedriftens planleggingsprosedyrer for markedsføring.

Kotler hevder at han tilbyr metoder som er dokumentert effektive når det gjelder å styre feil markedsføring inn tilbake på riktig spor.

Bestselgere om økonomi og ledelse

Tittel/ Forlag Uker
Forfatterpå listen
1Hvem tok osten min?
JohnsonForlaget WEM341
2Arbeidsmiljøutvalget
BernhardsenGyldendal21
3Usikkerhet som gevinst
HusbySintef17
4Good to great
CollinsUniversitetsforlaget14
5Løft for ledere
LangsletGyldendal16
6Its not how good you are, its how good you want to be
ArdenPhaidon11
6LMR- ledelse av menneskelige ressurser
NordhaugPerseus Books11
8Operasjonsanalyse for økonomi og samfunnsfag
Evensmo og SøylandUniversitetsforlaget10
8Organisationskultur og ledelse
ScheinValmuen10
8Arbeids- og ledelsespsykologi
HaukedalCappelen2

Rangeringen baserer seg på salg av bøker i kategoriene økonomi og ledelse i bokhandlerkjedene Norli og Tanum i perioden 6. juni-19. juni.

Powered by Labrador CMS