Annonse
nyheter
Brother vokste seg inn på pallen
Brother er nå Norges tredje største leverandør av utskriftsprodukter etter å ha vært nummer fem både i 2003 og i 2004. Målsetningen om plass på pallen er dermed nådd.
Annonse
Brother har vokst markant innenfor flere av sine produktkategorier og har økt sine markedsandeler betydelig fra 2004. Selskapet har vokst både innen laserbaserte og blekkbaserte produkter.
- Brother er en av de sterkeste merkevarene i det norske utskriftsmarkedet og DMR- tallene er en bekreftelse på at Brother leverer produkter av høy kvalitet. Vår produktportefølje i 2005 var den sterkeste noensinne og det ga resultater, sier Eira Kjeksrud, salgs- og markedssjef i Brother Norge.
Laserbaserte produkter
Det er innenfor laserbaserte produkter at Brother er spesielt sterke. I Norge vokste dette markedet med rundt 30 prosent fra 2004 til 2005 og det er laserbaserte multifunksjonsprodukter som vokser mest. Dette markedet vokste med hele 54,7 prosent fra 2004 til 2005 og Brother har styrket sin posisjon som markedsleder med 31,3 prosent av markedet. Markedet for sort/hvit laserskrivere vokste med 20,5 prosent og Brother er nå nummer 2 i Norge med 10,6 prosent av markedet. Dette er opp hele 20,9 prosent fra 2004.
Blekkbaserte produkter
Markedet for blekkbaserte produkter vokste med bare 9,6 prosent fra 2004 til 2005, men Brother vokser også betydelig innenfor denne kategorien med en vekst på 65 prosent fra 2004. Det er multifunksjonsprodukter som vokser, mens rene blekkskrivere har en stor tilbakegang. Brother er nå nummer tre innenfor segmentet blekkbaserte multifunksjonsprodukter og vokser raskest av alle merkene.
- Markedet for multifunksjonsprodukter vokser kraftig på bekostning av singlefunksjon. Brothers produktportefølje svarer til denne etterspørselen og dette skal gi resultater også i 2006, sier Kjeksrud.
- Brother er en av de sterkeste merkevarene i det norske utskriftsmarkedet og DMR- tallene er en bekreftelse på at Brother leverer produkter av høy kvalitet. Vår produktportefølje i 2005 var den sterkeste noensinne og det ga resultater, sier Eira Kjeksrud, salgs- og markedssjef i Brother Norge.
Laserbaserte produkter
Det er innenfor laserbaserte produkter at Brother er spesielt sterke. I Norge vokste dette markedet med rundt 30 prosent fra 2004 til 2005 og det er laserbaserte multifunksjonsprodukter som vokser mest. Dette markedet vokste med hele 54,7 prosent fra 2004 til 2005 og Brother har styrket sin posisjon som markedsleder med 31,3 prosent av markedet. Markedet for sort/hvit laserskrivere vokste med 20,5 prosent og Brother er nå nummer 2 i Norge med 10,6 prosent av markedet. Dette er opp hele 20,9 prosent fra 2004.
Blekkbaserte produkter
Markedet for blekkbaserte produkter vokste med bare 9,6 prosent fra 2004 til 2005, men Brother vokser også betydelig innenfor denne kategorien med en vekst på 65 prosent fra 2004. Det er multifunksjonsprodukter som vokser, mens rene blekkskrivere har en stor tilbakegang. Brother er nå nummer tre innenfor segmentet blekkbaserte multifunksjonsprodukter og vokser raskest av alle merkene.
- Markedet for multifunksjonsprodukter vokser kraftig på bekostning av singlefunksjon. Brothers produktportefølje svarer til denne etterspørselen og dette skal gi resultater også i 2006, sier Kjeksrud.
Nylige artikler
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mest leste artikler
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen