Etterretning: Impulsgaver til veldedighet
I Nederland kan forbrukerne ved hjelp av såkalte Donny Cards på en enkel måte donere små beløp til ulike veldedige formål. Kortene ser ut som de kontantkortene mange kjøper til mobiltelefonen sin, og er plassert godt synlig ved kassa i bensinstasjoner og butikker. På kortene kan handlekundene lese om hvilket formål pengene går til, og det er gjerne plass til et bilde som kan vekke positive følelser hos kundene. Ved kjøp «bippes» kortene inn på samme måte som melk, brød og sigaretter, og pengene går direkte til veldedige organisasjoner.
Til tross for at kortene står synlig plassert oppleves denne formen for innsamling gjerne som mindre påtrengende enn for eksempel en telefon eller et besøk fra bøssebærere. Kortene kan dessuten tas med hjem, og passer dermed fint for samlere med sans for gode formål.
Referanse: springwise.com
Nylige artikler
Fredsprisvinneren vant folkets hjerter – tross alt
Ny vurdering av pendlerfradrag kan gi penger tilbake
Dette er Høyre-trioens distriktsalibi: Odelsgutt fra bøgda
Slik skal Norge gjøre seg mer attraktivt
Chile kan få sin mest høyreorienterte president siden Pinochet
Mest leste artikler
Økende arbeidsledighet blant unge: Er arbeidslivet tilpasset Gen Z?
Slakter eget slagord
Historisk vedtak: FN-konvensjon for funksjonshemmede innlemmes i norsk lov
Ole Gustav Gjekstad: Ny landslagssjef med fokus på individuell teknikk
Frank Gran om omkamper i kunnskapsorganisasjoner: Forståelse og ledelse