Annonse
ledertips
Få folk til å oppdage deg
Mener du at du har et potensial som folk rundt deg ikke ser?
Annonse
For at ledere, kunder, kolleger og andre skal tenke på akkurat deg når nye, spennende muligheter dukker opp, er det en fordel at de ser – og husker – de tingene du gjør. Harvard Business Review har i sakens anledning hentet et par tips fra Dorie Clark og «How to Get Others to See Your Potiential».
-
Skap innhold
Internett gir deg muligheter til å vise hva du kan. Er du grafisk designer, kan du vise fram det du har gjort på en hjemmeside etc. Du kan også skrive blogginnlegg, lage podcasts, forfatte noen profesjonelle twittermeldinger etc. Det finnes ulike kanaler for å vise fram den ekspertisen du har og de tingene du gjør. -
Finn en medspiller
Gjør en avtale med noen om at dere støtter og «framsnakker» hverandre. På fagkonferanser, seminarer etc kan dere passe på å pense samtaler inn på områder der partneren er sterk. Dere kan også, når det er naturlig, passe å nevne konkret ekspertise og erfaring den andre innehar. Det høres bedre ut og oppfattes annerledes når andre reklamerer for deg enn når du gjør det selv.
Nylige artikler
EUs tvilsomme strev for å redde Ukraina
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Mest leste artikler
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Ole Gustav Gjekstad: Ny landslagssjef med fokus på individuell teknikk
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet