Annonse
ledertips
Få kundene til å åpne e-posten du sender
4 tips for å få kunder til å åpne markedsførings-e-post.
Annonse
Skal du lykkes med e-post-markedsføring, er første bud at mottagerne faktisk åpner e-posten de får fra deg. For å få det til å skje, gang etter gang, er det fire smarte innfallsvinkler, skriver DJ Waldow, markedsføringskonsulent fra Calfornia, hos entrepreneur.com:
-
Løs et problem
Hvis kunder vet at et nyhetsbrev inneholder informasjon/tilbud som hjelper dem med å løse et problem, er det sannsynlig at de vil abonnere på det og åpne det. -
Spar kunden for penger
Dette er e-post som inneholder forlokkende tilbud og rabatter. Gjerne markedsført allerede i tittelfeltet. -
Gjør kunden smartere
Det er mange der ute som har lyst til å lære. Hvis du bare sender ut ren salgsmail, prøv noe nytt. Prøv en miks der du også sender ut noen e-poster som kun informerer. -
Tilby litt underholdning
Noen e-poster kan inneholde et underholdningselement, en morsom video etc, for å opprettholde lesing. Kanskje gir det også salg.
Det går an å mikse de fire virkemidlene, men det vanligste er ifølge Waldow å bruke ett grep om gangen.
Nylige artikler
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen