Annonse
Samfunn
Facebook strammer inn regler for politiske annonser
Annonse
Facebook sier at de vil innføre strengere regler for politiske annonser i forkant av valget i USA i 2020.
Facebook har allerede innført regler om identifisering av politiske annonsører, men de nye reglene vil kartlegge om annonsørene er registrert hos USAs føderale valgkommisjon.
– Folk bør vite hvem som forsøker å påvirke deres valg, og annonsører bør ikke få lov til å tilsløre hvem som betaler for annonsene, heter det i en uttalelse fra Facebook.
Det sosiale mediet har fått kritikk for å tillate russiskstøttede troll-kontoer å spre politisk reklame med hensikt å påvirke det amerikanske presidentvalget i 2016, samt personopplysningsskandalen rundt Cambridge Analytica.
Nylige artikler
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen