jobb og ledelse
Flere i jobb
For første gang etter Finanskrisen, øker sysselsettingen. Neste år vil det være 13 000 flere i jobb, enn i dag.
Det viser anslag Dagens Næringsliv har fått. Veksten i sysselsettingen blir på 0,5 prosent. I 2009 sank den med 0,4 prosent. I år forventes veksten fremdeles å ha en liten nedgang på 0,1 prosent, ifølge DN. Statsminister Jens Stoltenberg mener at dette viser at motkonjunkturpolitikken virker og skryter av at mens verden fremdeles sliter med økonomien, er arbeidsledigheten i Norge lavere enn den har vært i gjennomsnitt de siste 20 årene. I EU er arbeidsledigheten nå nærmere ti prosent i gjennomsnitt. Anslaget for Norge i 2010 ble i går nedjustert til 3,5 prosent.
- Det er også lavere enn under Bondevik-II regjeringen, sa Stoltenberg i går.
Nylige artikler
Fotball og nasjonsbygging i Tyskland
Samlede lettelser i inntektsskatten på over 20 milliarder er blant skattekommisjonens forslag
KI er et speil. Det er ikke sikkert at du liker det du ser
Må du være klar for å delta? Hva om det er deltakelse som gjør oss klare?
Digitaliseringsministeren roper varsku om tek-gigantenes overtak
Mest leste artikler
Jan Ketil Arnulf om å åpne for en sivil sjef for E-tjenesten: Ingen garanti for å finne en god kandidat
Tom Karp om sterke ledere: Derfor utfordres demokrati og ledelse nå
Slik blir du funnet av rekrutterere på LinkedIn.
Tom H. Skoglund: Når blir ledelse manipulasjon? Om påvirkning, etikk og Cialdinis prinsipper
Må sjefen for E-tjenesten ha militær bakgrunn? Strid om sivil leder