Annonse
nyheter
Fremgang for Orkla
Orkla sier de gode tallene er takket være nordiske merkevarer og Sapa.
Annonse
Orklas resultat før skatt ble i 2. kvartal på nær to mrd kr. Hittil i år har konsernet oppnådd et resultat pr. aksje på 16,6 kroner, mot 12,9 i fjor. Orkla Foods og Orkla Brands kan vise til god utvikling drevet av organisk vekst i Norden. Sapa har også dette kvartalet betydelig volumvekst, skriver selskapet i en pressemelding.
Orkla hadde et driftsresultat før amortisering på 1,04 milliarder kroner for andre kvartal, mens driftsresultatet for første halvår ble på 2,22 mrd kroner.
Selskapet skriver også at de regner med at salget av Orkla Media for 7,6 milliarder kroner vil gjennomføres i løpet av september eller oktober.
Følg Orkla her.
Nylige artikler
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen