jobb og ledelse
God selger
Linjegods Berit Aina Krange (43) er en så god selger at bladet LogistikkNettverk har spurt henne om triksene.
Damen har solgt transportløsninger til arbeidsgivernes kunder for til sammen 1,5 milliarder kroner.
Flere egenskaper er viktig for en selger, mener Krange. Hun sier:
- For min del gjelder det å ikke gi opp og være utholdende. Du må tro på deg selv og være litt ego, men likevel være deg selv på en naturlig og grei måte. Du må kjenne til konkurrentenes tilbud, men aldri snakke stygt om konkurrentene. Jeg pleier å si at din egen løsning må overbevise kunden om at du kan gjøre jobben - ikke baksnakking av konkurrentene. For en selger er det likeledes viktig å kjenne den bransjen du skal selge til. Du må kunne avdekke kundens behov og være flink til å følge opp. Ved å vise til faktiske forhold omkring priser, volumberegninger, systematikk, oppfølging, ruteløsninger osv. vil kundene selv kunne se om vi kan tilby noe som er bedre enn det vi har fra før.
Nylige artikler
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen