nyheter
Hårfint nettsalg
Med frisørsalonger på hvert hjørne er det blitt vanskeligere for frisørene å gjøre god forretning. For å få inn mer penger i kassa satser mange salonger på produktsalg ved siden av. Det gjelder å dytte på kundene flest mulig dyre sjampoer og hårsprayer ved siden av hårklippen. 300 kroner for en boks med hårvoks er ikke uvanlig. Det er dyrt å være kul på håret.
Dessverre for frisørnæringen har stadig flere hårfetisjister oppdaget utenlandske nettsider der de kan kjøpe akkurat de samme produktene til en brøkdel av prisen. Fagbladet Frisør gjorde en pristest på websiden lookfantastic.com og fant at en Redkensjampo koster 136 kroner (inklusive frakt på 48 kroner), mot 225 kroner i en frisørsalong i Norge. Jo større kvanta man kjøper, jo mer er det å spare, selv når man medregner fraktkostnader.
Den eneste bremseklossen er tollgrensen på 200 kroner. Og det diskuteres om ikke dette beløpet bør heves. Tollgrensen har stått uforandret siden 1975. Omregnet til dagens priser, skulle beløpet vært 850 kroner. Posten selv foreslår en grense på 1000 kroner.
Nylige artikler
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mattilsynet må offentliggjøre navn – ansatte bekymret
Svært stram sykehusøkonomi i Stavanger – vurderer ansettelsesstopp
– Styreledelse er ingen sjekkliste, men et lederoppdrag
Når sjefen gruer seg til julebordet
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen