Annonse
nyheter
Hizbollah-effekter selger som varmt hvetebrød
Krigen mellom Israel og Hizbollah har ført til at en ny souvenir-industri er oppstått. Hizbollah-lederen Nasrallah har nemlig fått kultstatus blant de unge i Midt-Østen.
Annonse
I Syria går salget av t-shirts, nøkkelringer, plakater, cd-er og kassetter med Hizbollah-lederen Nasrallah som varmt hvetebrød, skriver Reuters.Eieren av en musikkforretning har undervurdert etterspørselen av Hizbolla-taler og melder at alt er utsolgt.- Jeg har bare kassetter tilbake, sier han.Overalt i den syriske hovedstaden Damaskus flagges det med Hizbollahs gule fane. Produsentene snur seg raskt. De printer bilder av Hizbollah-krigere på t-skjorter, der de poserer med drepte israelere, og selger dem fra gatebodene i byen.Selv nattklubben Lanterna i Damaskus har skiftet ut discomusikken til fordel for Hizbollah-låter, ifølge Reuters.LES OGSÅ:
Nylige artikler
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen