Annonse
nyheter
Ingen effekt av langåpent
Annonse
Utvidelse av åpningstidene har ikke hatt noen merkbar effekt på omsetningen. Ekstrautgiftene ved å holde lenger åpent gir ikke butikkene økte inntekter. Det ser ut til at forbrukerne vektlegger helt andre ting enn åpningstidene når de velger butikk. Dette er konklusjonen fra en undersøkelse AC Nielsen Norge har gjennomført for Handelsbladet FK og Handels- og Servicenæringens Hovedorganisasjon (HSH).
Undersøkelsen viser at beliggenhet er det viktigste kriteriet ved valg av butikk. Deretter følger varekvalitet og service på de neste plassene. Pris kommer på syvendeplass og utvidede åpningstider rangeres helt nede på 11. plass.
Nylige artikler
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen