Nyskaping
Internasjonal pris til norsk reiseliv
Visit Norways nye nettsider ble hedret med gull under HSMAI Adrian Awards.
Visit Norway vant Gold Adrian Award 2016 for nettsiden visitnorway.com under gallautdelingen i New York. Nettsiden er Norges største reiselivsportal med 18 millioner besøk i 2016.
– Hele reiselivsnæringen har vært med på dette arbeidet med tekst, bilder og produkter så dette er en pris til oss alle sammen, sier ansvarlig for visitnorway.com, Hans Petter Aalmo i en pressemelding.
Visitnorway.com lanserte nye sider i januar i 2016, med et helt nytt visuelt og redaksjonelt innhold med fokus på store bilder og video, mens antall redaksjonelle artikler er kuttet. I tillegg fokuseres det mer på å løfte fram spennende byopplevelser, lokal mat, arkitektur og design.
HSMAI Adrian Awards deles ut hvert år, og over 1200 bidrag ble sendt inn før årets kåring. Adrian Awards er en av de mest prestisjefylte prisene innen reklame og markedsføring i reiselivsbransjen, som omfatter hele industrien med flyselskaper, hoteller, destinasjoner samt sosiale mediekampanjer og nettsider. Gullvinnerne er valgt basert på fremragende bidrag til bransjen i ulike kategorier.
I tillegg fikk Visit Norway sølv i kategorien Social Media Campaign for den sosiale mediekampanjen #Sheepwithaview. Juryen besto av eksperter fra reiselivs- og medieindustrien, og omtalte kampanjen som«eksepsjonell».
Nylige artikler
Fredsprisvinneren vant folkets hjerter – tross alt
Ny vurdering av pendlerfradrag kan gi penger tilbake
Dette er Høyre-trioens distriktsalibi: Odelsgutt fra bøgda
Slik skal Norge gjøre seg mer attraktivt
Chile kan få sin mest høyreorienterte president siden Pinochet
Mest leste artikler
Økende arbeidsledighet blant unge: Er arbeidslivet tilpasset Gen Z?
Slakter eget slagord
Historisk vedtak: FN-konvensjon for funksjonshemmede innlemmes i norsk lov
Ole Gustav Gjekstad: Ny landslagssjef med fokus på individuell teknikk
Frank Gran om omkamper i kunnskapsorganisasjoner: Forståelse og ledelse