Nyskaping
Internasjonal pris til norsk reiseliv
Visit Norways nye nettsider ble hedret med gull under HSMAI Adrian Awards.
Visit Norway vant Gold Adrian Award 2016 for nettsiden visitnorway.com under gallautdelingen i New York. Nettsiden er Norges største reiselivsportal med 18 millioner besøk i 2016.
– Hele reiselivsnæringen har vært med på dette arbeidet med tekst, bilder og produkter så dette er en pris til oss alle sammen, sier ansvarlig for visitnorway.com, Hans Petter Aalmo i en pressemelding.
Visitnorway.com lanserte nye sider i januar i 2016, med et helt nytt visuelt og redaksjonelt innhold med fokus på store bilder og video, mens antall redaksjonelle artikler er kuttet. I tillegg fokuseres det mer på å løfte fram spennende byopplevelser, lokal mat, arkitektur og design.
HSMAI Adrian Awards deles ut hvert år, og over 1200 bidrag ble sendt inn før årets kåring. Adrian Awards er en av de mest prestisjefylte prisene innen reklame og markedsføring i reiselivsbransjen, som omfatter hele industrien med flyselskaper, hoteller, destinasjoner samt sosiale mediekampanjer og nettsider. Gullvinnerne er valgt basert på fremragende bidrag til bransjen i ulike kategorier.
I tillegg fikk Visit Norway sølv i kategorien Social Media Campaign for den sosiale mediekampanjen #Sheepwithaview. Juryen besto av eksperter fra reiselivs- og medieindustrien, og omtalte kampanjen som«eksepsjonell».
Nylige artikler
Hva Itera har lært om kriseledelse under krigen i Ukraina
Her er Støres plan for Norge de neste årene
Ung, ivrig og utslitt?
Vedum stenger døra for MDG i oljepolitikken
Far og sønn sto bak masseskytingen i Australia som kostet 15 liv
Mest leste artikler
Økende arbeidsledighet blant unge: Er arbeidslivet tilpasset Gen Z?
Slakter eget slagord
Historisk vedtak: FN-konvensjon for funksjonshemmede innlemmes i norsk lov
Frank Gran om omkamper i kunnskapsorganisasjoner: Forståelse og ledelse
Forbundsleder Lill Sverresdatter Larsen i NSF varsler flere søksmål for overtidsbetaling til deltidsansatte sykepleiere