ledertips

Jobb tredelt

Tenk oppgaver i tre trinn istedenfor ett.

Publisert Sist oppdatert

Raser du igjennom gjøremålene dine, alltid på vei til det neste? Harvard-professor Linda A. Hills og lederen Kent Lineback mener det er hensiktsmessig å jobbe mer gjennomtenkt.

I blogginnlegget Better Time Management Is Not The Answer anbefaler de å dele alle oppgavene du har som leder i tre deler: Forberedelse, gjennomføring og evaluering.

Rådet er å bruke litt tid på å tenke over hva du skal gjøre før du gjør det. Spør deg selv hva du ønsker å oppnå, hvordan du vil gjøre dette og hvem som bør involveres. Gjennomfør så oppgaven.

Så snart oppgaven er fullført, tenk igjennom hva du gjorde og hva som skjedde. Hva lærte du? Hva vil du gjøre annerledes neste gang?

Det er ikke sikkert du får gjort ting raskere, men jobber du på denne måten, får du en ledelsestilnæring på alt du gjør, mener Hills og Lineback.

Powered by Labrador CMS