nyheter

Liker Lidl litt bedre

Vi liker den tyske dagligvarekjeden litt bedre enn før og bruker mer penger i kjedens butikker enn tidligere.

Publisert Sist oppdatert
Det viser tall fra GfK Norge A/S. Byrået måler dagligvarekundenes lojalitet til kjedene. Målet de bruker er antall handlekroner vi legger igjen hos den enkelte kjede. En av ti handlekroner legges igjen hos Lidl, ifølge GfK. Fra fjerde kvartal i fjor til første kvartal i år økte lojaliteten til Lidl fra 6,9 til 9,0 prosent.- Lidl har tatt inn flere norske merkevarer. Det kan være en årsak til den økte lojaliteten, sier konsulent Christer Mikalsen i GfK Norge til bladet Dagligvarehandelen. De siste tre kvartalene har kundetallet ligget stabilt på cirka 320.000. De som handler hos Lidl, handler mer enn før. I begynnelsen av mai hadde Lidl etablert 46 butikker rundt om i landet og en markedsandel rundt 1,5 prosent.
Powered by Labrador CMS