Annonse
nyheter
Liker Lidl litt bedre
Vi liker den tyske dagligvarekjeden litt bedre enn før og bruker mer penger i kjedens butikker enn tidligere.
Annonse
Det viser tall fra GfK Norge A/S. Byrået måler dagligvarekundenes lojalitet til kjedene. Målet de bruker er antall handlekroner vi legger igjen hos den enkelte kjede. En av ti handlekroner legges igjen hos Lidl, ifølge GfK. Fra fjerde kvartal i fjor til første kvartal i år økte lojaliteten til Lidl fra 6,9 til 9,0 prosent.- Lidl har tatt inn flere norske merkevarer. Det kan være en årsak til den økte lojaliteten, sier konsulent Christer Mikalsen i GfK Norge til bladet Dagligvarehandelen. De siste tre kvartalene har kundetallet ligget stabilt på cirka 320.000. De som handler hos Lidl, handler mer enn før. I begynnelsen av mai hadde Lidl etablert 46 butikker rundt om i landet og en markedsandel rundt 1,5 prosent.
Nylige artikler
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mattilsynet må offentliggjøre navn – ansatte bekymret
Svært stram sykehusøkonomi i Stavanger – vurderer ansettelsesstopp
– Styreledelse er ingen sjekkliste, men et lederoppdrag
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen