nyheter
Lojalitetstoppen
SpareBank 1 Skadeforsikring har mest tilfredse og lojale kunder i forsikringsklassen, viser Norsk Kundebarometer. Barometeret er laget av Handelshøyskolen BI og måler årlig kunders tilfredshet og lojalitet til store og toneangivende bedrifter i over 30 forskjellige bransjer.
I 2005, som i 2004, er kundene mest tilfreds med SpareBank 1 Skadeforsikring i forsikringsklassen. Selskapet scorer også best på lojalitet.
- Forsikring er et område der det skal være utfordrende å tilfredsstille kundene. Å etablere en høy kundelojalitet krever også bevisste grep. En kundelojalitet på 81,4 er meget høyt, og er et resultat av bevisste holdninger, sier administrerende direktør i SpareBank 1 Skadeforsikring, Tore Tenold.
- At kundene setter oss øverst, viser at vi har fokus på de rette tingene. Fokuset er riktige produkter, riktige priser og en kundeoppfølging som dekker forventinger og behov. Vi er stolte av resultatet, men vi får også et lite varsel om at vi må bedre oss ytterligere for fortsatt å være på toppen av listen. Derfor skal vi bli enda bedre, lover Tore Tenold.
| Bedrift | Tilfredshet | Lojalitet |
| Sparebank 1 Forsikring | 72,6 | 81,4 |
| Gjensidige | 72,2 | 77,5 |
| Vesta | 71,9 | 76,3 |
| Terra forsikring | 71,6 | 77,5 |
| If | 69,3 | 74,7 |
| 100 er maks score |
Nylige artikler
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen