Annonse
nyheter
Lønnsom 80-åring
Det selges over 200 000 dvd-er/vhs-er av ham årlig. Over to og en halv million kinopublikummere i Norden har opplevd ham og vennene hans på lerretet. Det selges over en million bøker om ham årlig i Norden. Bøkene er oversatt til 29 ulike språk og selges i 38 land. I tillegg har tegneserien om ham tusenvis av abonnenter. Ole Brumm er 80 år.
Annonse
Ole Brumm er rangert som verdens mest verdifulle eventyrfigur. Ifølge det amerikanske magasinet Forbes er varemerket Ole Brumm verdt over 5 milliarder US-dollar. Disney-konsernet har gjort ham verdenskjent gjennom en rekke produkter. Innen varemerket Ole Brumm er det utviklet et bredt sortiment av produkter rettet mot barn, tenåringer og voksne. Det finnes leker, spill, bøker, filmer, tv-program, aktivitetsmagasiner, brevpapir og interiør- og matprodukter som alle er designet med den honningelskende bjørnen. Eventyrfiguren er særlig populær i Norden.Det mest kjente varemerket er den rødkledde Ole Brumm skapt av Disney. Den andre er forfatteren A.A. Milnes og illustratøren E.H. Sheppards klassiske figur.De to eventyrfigurene skiller seg tydelig fra hverandre, hvilket gjør det mulig med individuell produktplassering, ulike markedsføringsstrategier og et bredt utvalg Ole Brumm-effekter for enhver smak.
Nylige artikler
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen