nyheter
MMS-bruken skyter fart
NetCom åpnet MMS-tjenesten 20. januar 2003 og MMS ble utpekt som et av selskapets viktigste satsningsområder. Det var imidlertid en rekke utfordringer ved lanseringen. Blant annet måtte kundene bytte telefoner og et fåtall brukere ga tjenesten lav opplevd verdi. I tillegg var tjenestekvaliteten i begynnelsen variabel.
Tjenesten hadde en relativt trang fødsel, men er i ferd med å ta av, sier Rune Pedersen, markedsansvarlig for tjenester i NetCom.
Antall registrerte MMS-brukere i NetComs nett har vokst fra 27.000 til 406.000 på ett år, mens antallet MMS-telefoner har vokst fra 80.000 til 430.000 i løpet av det siste året. I april var over 80 prosent av alle mobiltelefoner som ble solgt kamera.
Selskapet har hatt en sterk vekst i trafikken de siste månedene. Antallet sendte MMS-meldinger ble mer enn halvert fra november til desember i fjor da tjenesten ikke lenger var gratis. Dette var nok ikke helt uventet, men nå har bruken for alvor tatt seg opp igjen. Fri MMS i helgene i april bidro til en ny topp med 2,6 millioner sendte MMS-meldinger. NetCom vil tilby gratis MMS i helgene også i mai og juni, og mener dette har en klar smitteeffekt på bruken på ukedagene.
Nylige artikler
– Styreledelse er ingen sjekkliste, men et lederoppdrag
Når sjefen gruer seg til julebordet
EUs jernrammer er dårlig butikk
Hvordan får vi et forsvarlig rehabiliteringstilbud fremover?
Høyre vil gi prins Sverre Magnus fulltidsjobb i kongehuset
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen