Nyskaping
Nettleser med ny teknologi
Operas nye nettleser har innebygget ad-block.
Opera har lansert en utgave av nettleseren sin med innebygget reklameblokkering. Dette er utviklerversjonen av pc-utgaven til selskapets nettleser. Ved å bruke innebygd ad-block lover selskapet dramatisk raskere nettsurfing, skriver Computerworld.
Selskapet har selv gjennomført målinger som skal vise at surfingen går opp mot 90 prosent raskere med nettleseren.
Opera lover også høyere ytelse enn det man oppnår ved å bruke eksterne plug-in-moduler. Her skal Opera gi opptil 40 prosent raskere nedlasting og visning av nettsider, sammenlignet med tredjeparts blokkeringsmoduler.
Tallene kommer fra Operas egen testing, der de har målt nedlastingsprosessen for 66 populære nettsteder. Selskapet har målt tiden den nye versjonen bruker, og sammenlignet med tiden det samme tar for Google Chrome og Mozilla Firefox, begge ned den populære utvidelsen Adblock Plus installert. Opera har også testet mot Microsoft Edge-nettleseren, men denne har ikke noen slike plug-in-moduler tilgjengelig nå.
Nylige artikler
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mest leste artikler
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Ole Gustav Gjekstad: Ny landslagssjef med fokus på individuell teknikk
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen