jobb og ledelse

Nye produkter: Alternativ til blådressen

Norsk design blomstrer. Kreativiteten er stor, og i en dårlig subsidiert bransje er pågangsmotet enda større. Norsk design har ingen klar fellesnevner, hvert merke kjører sin egen stil. Men stikkord er humor, avslappet eleganse og nasjonal stolthet. Hvis du vil prøve et spennende antrekk for å skille deg ut i en verden av konservative dresser, les videre.

Publisert Sist oppdatert
Moods of NorwaySimen Staalnacke og Peder Børresen designer klær som gir deg stor fallhøyde, for du vil alltid være den mest synlige mannen i lokalet. Det Stryn-baserte selskapet kombinerer internasjonal design med rotnorske elementer. På den lilla dressen finner du bunadselementer, og lapper hvor det står «Made by beautiful blonde girls». Moods of Norway blander humor og glamour på en måte som garanterer oppmerksomhet. For mer, sewww.moodsofnorway.com.Ricco VeraFinn Einar Kvamme følger i sin far og bestefars fotspor som designer, skjønt han tar det steget lenger. Ambisjonene er å lage en internasjonal bedrift på design, distribusjon og merkevarebygging. Med en omsetning på 65 millioner i 2005, er de langt på vei. Ricco Vero er for den urbane og moderne mannen som vil være stilig uten å være formell. Ta en titt på vårens kolleksjon på www.riccovero.no.SidorovaLilia Sidorova Gjerstad er født i Russland og oppvokst i Norge. Da hun som designstudent skulle finne sin kunstneriske identitet, var det naturlig å søke tilbake til røttene. Resultatet er klær med et militært preg, og propaganda-inspirert print. Sidorova lager klær til kvinner og menn som vil ha det lille ekstra. Men du må til Levanger for å kjøpe denne drakten. Eller du kan sjekke www.liliasidorova.com.
Powered by Labrador CMS