nyheter
Populær 30-åring
Ingen knasker Fisherman`s Friend som oss nordmenn. Pastillen, som i år fyller 30 år i Norge, når stadig nye høyder. Fra høsten 2002 til høsten 2003 ble det solgt Fisherman´s Friend for 97 millioner kroner (eks. moms). Det var en økning på 7 prosent fra samme periode året før. Produktsjef Kjetil Berentsen i Galleberg gir pastillfamiliens siste tilskudd - Spicy Mandarin - æren for veksten.
- Fruktsmaken har helt tydelig slått an, sier Berentsen, som også kan fortelle at nordmenn foretrekker de sukkerfrie alternativene. Det er nemlig de stripete pakkene - altså de uten sukker - som selger best.
Ikke overraskende er salget av Fisherman´s Friend best i vintermånedene, men ifølge Berentsen er sesongvariasjonene imidlertid i ferd med å flate ut.
Fisherman´s Friend selges i mer enn hundre land verden over. Norge troner på salgstoppen, i alle fall hvis man ser forbruket i forhold til antall innbyggere. Og den lille pastillen engasjerer.
- Vi får stadig brev og e-post fra kunder som etterlyser nye varianter, sier en fornøyd produktsjef.
Nylige artikler
– Styreledelse er ingen sjekkliste, men et lederoppdrag
Når sjefen gruer seg til julebordet
EUs jernrammer er dårlig butikk
Hvordan får vi et forsvarlig rehabiliteringstilbud fremover?
Høyre vil gi prins Sverre Magnus fulltidsjobb i kongehuset
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen