jobb og ledelse

Posten: Vinner Offentlige virksomheter

Publisert Sist oppdatert

Posten har i alle de årene de har vært påmeldt jobbet hardt for å ta juryens kommentarer til etterretning. Det betalte seg med en førsteplass i år.

- Vi ble kjempeglade for å få denne prisen. Det er et høyt mål vi har satt oss, og vi har virkelig brukt tilbakemeldingene vi har fått av juryen opp gjennom årene, sier Elisabeth H. Gjølme, konserndirektør informasjon hos Posten.

Årsrapporten lages internt av ansatte fra informasjons- og økonomiavdelingene.

- Dette er en veldig stor oppmuntring for oss som forteller at vi får anerkjennelse for å ha profesjonalisert oss. Vår visjon er at vi skal kunne måle oss med hvem som helst innenfor alle de respektive feltene vi opererer, sier Gjølme.

Juryen bemerker også at Posten er flinke til å høre på deres innspill. Juryen mener at «mange virksomheter har mye å lære av Posten når det gjelder å fremstille informasjon på en oversiktlig og tilgjengelig måte. Dette gjelder ikke minst hvordan Posten presenterer visjon, forretningsidé og overordnede mål».

Juryen mener det er positivt at Posten diskuterer de forskjellige risikoene, og at de ikke er redde for å fortelle om mindre positive hendelser, som kritikk fra Arbeidstilsynet og Riksrevisjonen. Å spille med åpne kort skaper tillit, og det er positivt for en bedrift som Posten, som så å si alle nordmenn har et forhold til.

Powered by Labrador CMS