Annonse
Samfunn
Protesterer videre mot høyspentmaster
Hardangeraksjonen fortsetter sin kamp mot høyspentmastene som Statnett skal bygge. Søndag arrangerte de protestsamling på Kvamskogen.
Annonse
Ifølge Hardangeraksjonen møtte nærmere 200 demonstranter opp for å markere sin motstand mot utbyggingsplanene.
Torstein Dale (Rødt) og Erlend Horn (V) var blant appellantene under demonstrasjonen.
Lørdag klarte 17 aksjonister fra Hardangeraksjonen å stanse Statnetts arbeid, da de beleiret et mastepunkt på Kvamskogen. Arbeidet ble da utsatt til mandag.
– Aksjonistene har ikke planer om å gi seg, skriver Hardangeraksjonen i en pressemelding. (©NTB)
Nylige artikler
20 alvorlige fallulykker på jobb siden april: – Dette er for høye tall
Rubio: USA vil ha Iran-avtale, men ikke for enhver pris
Utviklingsministeren: – Norske penger hjelper folk i Venezuela
Frankrike stenger atomreaktorer i varmen
Våre viktigste kolleger bor på innsiden
Mest leste artikler
Må sjefen for E-tjenesten ha militær bakgrunn? Strid om sivil leder
Jan Ketil Arnulf om å åpne for en sivil sjef for E-tjenesten: Ingen garanti for å finne en god kandidat
ADHD i arbeidslivet: Slik kan åpenhet og fleksibilitet gi bedre resultater på jobb
Studie: Narsissistiske ledere vil ha ansatte tilbake på kontoret
Pål Voss om at ledere lærer feil ting om kunstig intelligens: Derfor er dømmekraft viktigst