Annonse
nyheter
Reklame i motgang
Hver fjerde nordmann har nå reservert seg mot reklame i posten. Det er en økning på 28 prosent på bare ett år, viser en undersøkelse fra MMI.
Annonse
- Flere reserverer seg som en reaksjon på at det kommer stadig mer reklame i postkassa. Typisk nok er det i storbyene at økningen i reservasjoner er størst. Det er også der reklametrykket er størst, sier Kathrine Steen Andersen i MMI til det oppdragsfinansierte nyhetsbyrået til Newswire.37 prosent av oss mener at reklame i posten er for påtrengende. Til sammenligning svarer bare 13 prosent det samme om reklamen i aviser og ukeblader.- Reklamen i ukeblader og magasiner oppfattes som mer relevant fordi den er mer målrettet enn den som havner i postkassa. For eksempel annonserer ikke Rema 1000 i ungdomsbladet ''Topp'', sier annonsedirektør Geir Hellerud i Norsk Aller AS.Han tror at stedet vi befinner oss på når vi oppdager reklamen, er viktig for inntrykket vi får av den.
Nylige artikler
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen