nyheter

Reklame i motgang

Hver fjerde nordmann har nå reservert seg mot reklame i posten. Det er en økning på 28 prosent på bare ett år, viser en undersøkelse fra MMI.

Publisert Sist oppdatert
- Flere reserverer seg som en reaksjon på at det kommer stadig mer reklame i postkassa. Typisk nok er det i storbyene at økningen i reservasjoner er størst. Det er også der reklametrykket er størst, sier Kathrine Steen Andersen i MMI til det oppdragsfinansierte nyhetsbyrået til Newswire.37 prosent av oss mener at reklame i posten er for påtrengende. Til sammenligning svarer bare 13 prosent det samme om reklamen i aviser og ukeblader.- Reklamen i ukeblader og magasiner oppfattes som mer relevant fordi den er mer målrettet enn den som havner i postkassa. For eksempel annonserer ikke Rema 1000 i ungdomsbladet ''Topp'', sier annonsedirektør Geir Hellerud i Norsk Aller AS.Han tror at stedet vi befinner oss på når vi oppdager reklamen, er viktig for inntrykket vi får av den.
Powered by Labrador CMS