Gründere
Sabeltann går for verdensmarkedet
Mannen bak Kaptein Sabeltann, Terje Formoe, har sikret seg varemerket i flere internasjonale markeder.
For vel ett år siden opprettet Formoe selskapet Sabeltannprodukter AS, med tanke på å konkurrere på de syv hav. Nå er varemerket sikret i flere viktige markedet, melder na24.no.
- Jeg har sikret meg varemerket på flere av de store verdensmarkedene, for eksempel Tyskland, Storbritannia og Spania, sier Formoe.
20 års-jubileum
Når Formoe feirer 20-årsjubileum for Kaptein Sabeltann i 2009, håper han å passere en million solgte billetter av forestillingen. Og med tegnefilm og pc-spill vil han også kapre de internasjonale markedene.
- Jeg rører i samme markedet som Disney og Dreamworks, jeg er bare litt mindre, sier Terje Formoe til nettstedet.
Fremstøt i USA
Pc-spillet Kaptein Sabeltann og Grusomme Gabriels forbannelse kom i Norge før jul, og er nå planlagt lansert blant annet i USA. Der ga selskapet også ut tegnefilmen, som i tillegg er å få kjøpt på italiensk, gresk, tysk og i de nordiske landene.
Formoe har klokketro på at piratsuksessen kan etablere seg også utenfor Dyreparken.
- Jeg tror han kan få fotfeste internasjonalt. Nå fortsetter jeg å utvikle universet og ser hvor langt jeg kan komme, sier han til na24.no.
Nylige artikler
Hva Itera har lært om kriseledelse under krigen i Ukraina
Her er Støres plan for Norge de neste årene
Ung, ivrig og utslitt?
Vedum stenger døra for MDG i oljepolitikken
Far og sønn sto bak masseskytingen i Australia som kostet 15 liv
Mest leste artikler
Økende arbeidsledighet blant unge: Er arbeidslivet tilpasset Gen Z?
Slakter eget slagord
Historisk vedtak: FN-konvensjon for funksjonshemmede innlemmes i norsk lov
Frank Gran om omkamper i kunnskapsorganisasjoner: Forståelse og ledelse
Forbundsleder Lill Sverresdatter Larsen i NSF varsler flere søksmål for overtidsbetaling til deltidsansatte sykepleiere