Annonse
nyheter
Salget som smurt for ferdigmat
Drivstoff utgjør 75 prosent av omsetningen på bensinstasjonene, men stadig flere velger å handle fra pølsedisken.
Annonse
Bensinstasjonenes omsetning i september økte med 1,1 prosent sammenlignet med september 2005. I denne perioden steg salg av drivstoff med 0,5 prosent. Drivstoff utgjør 75 prosent av omsetningen.De ni første månedene i år er omsetningen av drivstoff og smøremidler 10,5 prosent høyere enn samme periode i fjor. At omsetningsveksten i september er betydelig lavere enn de andre månedene i år skyldes hovedsakelig prisutviklingen på drivstoff.Nysmurt mat, bakervarer og annen hurtigmat, har økt omsetningen med 7,2 prosent fra september 2005 til september 2006. De ni første månedene i år omsatte bensinstasjonene for 6,8 prosent mer i denne varegruppen enn for samme periode året før.I september økte omsetningen av dagligvarer på bensinstasjoner med 2,3 prosent sammenlignet med tilsvarende måned i 2005. Til sammenligning økte omsetningen til dagligvarebutikkene med 4,8 prosent i samme periode.Bensinstasjonene omsatte bilrekvisita for 0,6 prosent mer i september i år enn i september i fjor.De ni første månedene i år har salget av bilrekvisita derimot gått ned med 1,8 prosent sammenlignet med samme periode i 2005, melder Statistisk Sentralbyrå.MER FERDIGMATMINDRE REKVISITA
Nylige artikler
– Styreledelse er ingen sjekkliste, men et lederoppdrag
Når sjefen gruer seg til julebordet
EUs jernrammer er dårlig butikk
Hvordan får vi et forsvarlig rehabiliteringstilbud fremover?
Høyre vil gi prins Sverre Magnus fulltidsjobb i kongehuset
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen