Annonse
nyheter
Sånn skal sjefen være
Her kommer tipsene til deg som vil vite hvordan du bør oppføre deg som sjef.
Annonse
Tidligere i dag skrev vi om hvordan sjefen ikke bør være, kompissjefen og konfliktflykteren var upopulære personer. HR-konsulentbyrået Development Dimensions International og Badbossology.com har listet opp de ti største syndene til sjefen, men har også tatt for seg hvilke sider ved sjefen vi setter mest pris på.
En sjef som stoler på de ansatte og som er ærlig og oppriktig skal ifølge undersøkelsen være blant de viktigste kriteriene.
Her er de åtte punktene over hvordan en sjef bør være og egenskaper han eller hun bør ha:
- Stole på sine ansatte
- Ærlig og oppriktig
- Ha gode teambygger-egenskaper
- Gode coaching-egenskaper
- Evnen til å si nei
- Et bredere perspektiv
- Tålmodighet
- Evne til å ta avgjørelser
Les også:
Nylige artikler
– Styreledelse er ingen sjekkliste, men et lederoppdrag
Når sjefen gruer seg til julebordet
EUs jernrammer er dårlig butikk
Hvordan får vi et forsvarlig rehabiliteringstilbud fremover?
Høyre vil gi prins Sverre Magnus fulltidsjobb i kongehuset
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen