jobb og ledelse

Skarp kritikk av ledelsen

Dansk Aktionærforening kommer med skarp kritikk av ledelsen i Cimber Sterling etter at ansatte kjøpte billigbilletter hos konkurrenten Norwegian i falskt navn.

Publisert Sist oppdatert
Norwegian kjørte en kampanje med svært billige billetter, og hadde utsolgte flyavganger. Men da flyene skulle ta av, var det unormalt mange passasjerer som ikke hadde møtt opp. I ettertid skulle det vise seg at det var ansatte hos konkurrenten Cimber Sterling hadde kjøpt opp over 650 billigbilletter til én krone stykket, og dét under falskt navn. Både Dronning Margrethe og Donald Duck skal ha vært på navnelisten.Nå venter oppvasken etter triksingen. Her hjemme har toppsjef i Norwegian, Bjørn Kjos, har gått ut mot konkurrentens konkurranseform. I Danmark blir selskapet nå kritisert av både hodejegere og Dansk Aktionærforening.- Det er et helt galt signal å sende å sjikanere en konkurrent, og man spør seg selv; hva er det neste organisasjonen i Cimber Sterling kan finne på, sier Charlotte Lindholm, formann i Dansk Aktionærforening til dagbladet Børsen.Cimber Sterling har satt i gang en intern granskning, og ifølge kan saken få konsekvenser for flere i toppledelsen. Toppsjef Jacob Krogsgaard opplyser til avisen at de nå spør alle medarbeidere om de har kjøpt billigbilletter.- Dersom vår undersøkelse viser at noen fra min ledergruppe har medvirket eller oppfordret til å kjøpe disse billettene, vil det få naturlige konsekvenser, sier Krogsgaard til Børsen.borsen.dk
Powered by Labrador CMS