Nyskaping
Slik får du en mer entreprenørskapsorientert bedrift
Begrepet entreprenørskap handler ikke lenger bare om å starte en bedrift som skal vokse, skriver Amy Osmond Cook i Entrepreneur. Hun viser til en undersøkelse, utført av Future Workplace og Upwork, der det kommer frem at 90 prosent av de profesjonelle respondentene betrakter entreprenørskap som «noen som ser muligheter og forfølger dem», fremfor bare «noen som starter en bedrift».
58 prosent av millenniumsgenerasjonen betrakter seg som entreprenører. Dette tankesettet blir i dag tatt opp av store selskaper som opplever suksess, skriver Cook.
Bedriften Salesforce er rangert som nummer én på listen over magasinet Forbes' mest innovative selskaper i 2017. Nestkommanderende der, med ansvar for produkt- og markedsføring, Will Spendlove, hevder at hver eneste ansatte kan være en entreprenør. Han ser på staben sin som ikke bare produktmarkedsførere, med også mini–markedssjefer, og presiserer at alle må komme opp med idéer om å hvordan man skaffer nye kunder, skaper nye muligheter og hvordan man skal kunne eie hele forretningskanalen.
Nylige artikler
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mattilsynet må offentliggjøre navn – ansatte bekymret
Svært stram sykehusøkonomi i Stavanger – vurderer ansettelsesstopp
– Styreledelse er ingen sjekkliste, men et lederoppdrag
Når sjefen gruer seg til julebordet
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen