nyheter
Smart Club satser på smykker
Smart Club begynte i midten av november å selge smykker og i tråd med selskapets konsept selges smykkene til mye lavere priser enn hos konkurrentene. I dette tilfellet er det altså gullsmedbutikkene som står i fare for å miste kunder til lavprisgiganten.
Det dreier seg bare om smykker av gull eller gull og diamanter. Prisene ligger mellom 250 og 10.000 kroner, eller 9.999 kroner, for å være helt nøyaktig.
- Gullsmedbransjen er en bransje som er vant til store marginer. Målet vårt er å ligge 50 prosent under de normale prisene i gullsmedbutikker. Smart Club vil for eksempel selge et armbånd som er taksert til 7.500 kroner til 3.900 kroner, sier markedsdirektør Per Olav Andersen.
Grunnen til de lave prisene er at Smart Club importerer smykkene direkte fra en smykkefabrikk i Tyrkia. Foreløpig tester de ut smykkesalget i avdelingen på Alnabru, men håper å kunne starte salget i Trondheim og Råde også.
Andersen kan ikke si noe om hvor mye smykker de forventer å selge, men regner med at de kommer til å ta mange kunder fra gullsmedbutikkene.
- Det er jo ikke så lenge siden vi begynte med mat, og i dag er Alnabru Norges største dagligvarebutikk, sier Andersen.
Nylige artikler
– Styreledelse er ingen sjekkliste, men et lederoppdrag
Når sjefen gruer seg til julebordet
EUs jernrammer er dårlig butikk
Hvordan får vi et forsvarlig rehabiliteringstilbud fremover?
Høyre vil gi prins Sverre Magnus fulltidsjobb i kongehuset
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen