bedriften min
Stereo Skis
Twintip-ski til bruk i vann.
Stereo Skis ble grunnlagt i 2007, basert på en forretningsidé som startet i 2005. Arbeidet med utviklingen av ideen og konseptet ble startet av Jens Martin Johnsrud. Kristian Hvaara og Einar Strømstad ble med under oppstarten av aksjeselskapet. Bedriftens forretningsidé er å lage twintip-ski for vann, og å overføre twintip-ski-trenden fra snø til vann.
Bedriften er, ifølge gründer Johnsrud, det første selskapet i verden basert på denne nye sporten.
I 2008 solgte ble den første serien med ski solgt. De ble solgt i 12 land. Nå har Stereo Skis utvidet forhandlernettverket, og skiene blir solgt i totalt 25 land i 2009.
Det har blitt jobbet aktivt med å oppnå en sterk posisjon i USA, og rundt 40 prosent av varene ble solgt der i 2008. Bedriften har oppnådd en viss status som grunnlegger av denne sporten, men videre arbeid gjenstår.
Et produksjonssamarbeid med en amerikansk aktør er nå etablert. Dette er en av de ledende aktørene i bransjen. Stereo Skis AS er inkubatorbedrift i Odal Næringshage under Hedmark Kunnskapspark. Bedriften mottok fullt etablerer- og inkubatorstipend i 2008.
Resepten for å lykkes er klar:
- Høy kvalitet på produktene, høy videre utvikling av nye løsninger.
- Markedsaktiviteter rundt å bygge opp denne sporten og merkenavnet.
- Tilstrekkelig kapital for den planlagte satsningen. Dette har vært en utfordring nå under finanskrisen. Bedriften har fått med noen investorer, men trenger fortsatt flere.
Nylige artikler
Fredsprisvinneren vant folkets hjerter – tross alt
Ny vurdering av pendlerfradrag kan gi penger tilbake
Dette er Høyre-trioens distriktsalibi: Odelsgutt fra bøgda
Slik skal Norge gjøre seg mer attraktivt
Chile kan få sin mest høyreorienterte president siden Pinochet
Mest leste artikler
Slakter eget slagord
Økende arbeidsledighet blant unge: Er arbeidslivet tilpasset Gen Z?
Historisk vedtak: FN-konvensjon for funksjonshemmede innlemmes i norsk lov
Ole Gustav Gjekstad: Ny landslagssjef med fokus på individuell teknikk
Frank Gran om omkamper i kunnskapsorganisasjoner: Forståelse og ledelse