nyheter
Sterkt reklamemarked
Hittil i år har reklamemarkedet økt med 15 prosent, eller 330 millioner kroner sett i forhold til samme periode i fjor. Til nå er det omsatt reklame for 2,55 milliarder kroner. TV 2-sjef Kåre Valebrokk kan glede seg, de kommersielle tv-kanalene tar en stadig større andel av kaken.
Det viser ferske tall fra Mediebyråenes Interesseorganisasjon (MiO), ifølge Aftenposten.no. De fleste mediekanaler kan glede seg over solid vekst, men aller størst grunn til å smile har de kommersielle tv-kanalene som har økt omsetningen med 17,5 prosent hittil i år, til 934 millioner kroner.
Avis har en vekst på 6,5 prosent, radio på 31,4 prosent og internett på 46,8 prosent.
Annonseomsetning per mai
TV: 934 millioner, +17,5 prosent
Dagspresse: 879 millioner, +6,5 prosent
Ukepresse: 174 millioner, +2,2 prosent
Internett: 141 milloner, +46,8 prosent
Radio: 136 millioner, +31,4 prosent
Utendørs: 121 millioner, +17,8 prosent
DM: 81 millioner, +64,5 prosent
Fagpresse: 34 millioner, 0 prosent
Kino: 30 millioner, +11,7 prosent
Andre: 17 millioner, +26,3 prosent
Nylige artikler
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen