Samfunnsansvar
Stor pågang hos Kirkens SOS i julehøytiden
Kirkens SOS besvarte 2.331 henvendelser i julen i år, noe som er litt flere enn i fjor.
– Vi er svært glade for at vi har vært tilgjengelige på telefon gjennom hele julen, sier generalsekretær Leif Jarle Theis i Kirkens SOS til Dagen.
Theis opplyser at fra 22. til 27. desember svarte Kirkens SOS på til sammen 2.331 henvendelser, noe som er vel 100 flere enn i samme periode i fjor. I snitt er dette 390 henvendelser per dag. I tillegg ble det besvart 126 chatter og 96 anonyme SOS-meldinger via Kirkens SOS' nettside i samme periode.
Kirkens SOS, som betjener landets største krisetelefon, har hatt rundt 40 frivillige telefonvakter daglig i julen.
– Vi hadde flest samtaler på lille julaften. Dette er nok for mange en vanskelig dag der høytiden nærmer seg. Flere opplever tanker og følelser som gjør at de gruer seg til julen eller er ensomme, sier Theis.
Nylige artikler
Fredsprisvinneren vant folkets hjerter – tross alt
Ny vurdering av pendlerfradrag kan gi penger tilbake
Dette er Høyre-trioens distriktsalibi: Odelsgutt fra bøgda
Slik skal Norge gjøre seg mer attraktivt
Chile kan få sin mest høyreorienterte president siden Pinochet
Mest leste artikler
Slakter eget slagord
Økende arbeidsledighet blant unge: Er arbeidslivet tilpasset Gen Z?
Historisk vedtak: FN-konvensjon for funksjonshemmede innlemmes i norsk lov
Ole Gustav Gjekstad: Ny landslagssjef med fokus på individuell teknikk
Frank Gran om omkamper i kunnskapsorganisasjoner: Forståelse og ledelse