Samfunnsansvar
Stor pågang hos Kirkens SOS i julehøytiden
Kirkens SOS besvarte 2.331 henvendelser i julen i år, noe som er litt flere enn i fjor.
– Vi er svært glade for at vi har vært tilgjengelige på telefon gjennom hele julen, sier generalsekretær Leif Jarle Theis i Kirkens SOS til Dagen.
Theis opplyser at fra 22. til 27. desember svarte Kirkens SOS på til sammen 2.331 henvendelser, noe som er vel 100 flere enn i samme periode i fjor. I snitt er dette 390 henvendelser per dag. I tillegg ble det besvart 126 chatter og 96 anonyme SOS-meldinger via Kirkens SOS' nettside i samme periode.
Kirkens SOS, som betjener landets største krisetelefon, har hatt rundt 40 frivillige telefonvakter daglig i julen.
– Vi hadde flest samtaler på lille julaften. Dette er nok for mange en vanskelig dag der høytiden nærmer seg. Flere opplever tanker og følelser som gjør at de gruer seg til julen eller er ensomme, sier Theis.
Nylige artikler
Norge, EU og Storbritannia enige om fiskeriavtale
EUs beslag av russiske midler: De Wever alene mot Kommisjonen – men vinner hjemme i Belgia
Økt oppmerksomhet uten politisk betydning
Monument-syndrom og offentlige bevilgninger
Så mange ledere er det i kommunen der du bor
Mest leste artikler
Regjeringen skroter lovfestet betalt ferie fra første arbeidsår: Akademikernes leder Lise Lyngsnes Randeberg er skuffet
Forsvarsmekanismer på arbeidsplassen: Hvordan ledere og ansatte lurer seg selv
Magne Lerø: Trump og EU: Forvirring rundt fredsplanen for Ukraina
Indre Namdal tester ny fastlegemodell: Kommunalt oppgavefellesskap i fokus
Vegard Einan i NHO Service og Handel: LOs søksmål om deltid truer den norske arbeidsmodellen